Skal din familie også i form på rekordtid?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Som familie laver man stort set alt sammen. Man hjælpes ad med alt fra madlavning til rengøring, ligesom man spiller spil sammen, rejser ud i verden sammen og meget mere. Endvidere er der rigtig mange familier, der er aktive sammen, og netop dette vil vi gerne slå et slag for.

Er du en del af en familie, så kan du med fordel være den, der får bragt sport og motion ind i familiens hverdag. Vi bringer her nogle tips og idéer til at komme i god form på rekordtid.

Vigtig note: Det skal være sjovt at leve sundt

Det er først og fremmest vigtigt at pointere, at dét at leve sundt ikke skal være forbundet med kedelig mad, ingen snacks og slidende træning. Gør man det surt for sig selv og resten af familien, så er det meget sandsynligt, at man mister motivationen før eller siden. Derfor er det alfa og omega, at man har det sjovt og hygger sig med det.

Derudover skal vi pointere, at det aldrig er en god løsning at sulte sig selv. Det er en meget kortsigtet løsning, der ikke vil gavne hverken fysikken eller psyken på sigt.

Træn sammen

Træning er hårdt og er ikke altid lige sjovt. Det kan de fleste nikke genkendende til, men det skal samtidig understreges, at det er meget sjovere at træne, hvis man er fælles om det. Derfor bør man finde nogle træningsformer- og øvelser, der kan dyrkes af både børn og voksne. Man kan evt. hyre en personlig træner med speciale i gruppetræning. Denne træner vil levere sjov og effektiv træning til familien.

Skal man gøre træning til noget, som man rent faktisk glæder sig til, så er det altafgørende, at man får skabt de helt rigtige rammer. Personlig træning derhjemme plejer at være et hit, men skal det være en god oplevelse hver gang, så skal man både have det rigtige udstyr og det rigtige tøj. Med andre ord skal du være klædt godt på til din og familiens livsstilsændring.

Byd den sunde familiemad velkommen

Vejen til et sundere liv for hele familien kan være lang og stiller helt naturligt nogle krav til jeres spisevaner. Jeres sundhed afhænger nemlig i høj grad af, hvad jeres måltider består af. Intensiv træning vil nemlig være mere eller mindre spildt, hvis kosten udelukkende består af tomme kalorier.

Af førnævnte årsager opfordrer vi jer til at byde den sunde og familievenlige mad velkommen. Herunder kommer der nogle konkrete tips til måltiderne for både børn og voksne:

  • Morgenmad: Skyr med müsli, havregryn med mælk, chiabudding etc.
  • Mellemmåltid: Banan, knækbrød, gulerødder, grovbolle med fedtfattigt pålæg etc.
  • Frokost: Fuldkornspasta med kylling, hjemmelavede madpandekager, blandet salat etc.
  • Mellemmåltid: Rugbrødsstænger, madmuffins med broccoli, energibar etc.
  • Aftensmad: Wokret med kylling, grøntsagstærte, wraps med laks, karrykål etc.
  • Snacks: Vindruer, mandler, riskager, rosiner, æble etc.
Del.

Skriv en kommentar