Sådan holder du formen i hverdagen

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Denne artikel er blevet til i samarbejde med SeierFitness og Lilletræ.dk.

De fleste af os vil gerne være i god form. Det kan dog være svært at holde formen i en travl hverdag med arbejde, pligter og aftaler med familie og venner.

Du tænker måske ikke over det, men du kan sagtens holde formen, selvom du har travlt. Der er nemlig flere forskellige tiltag, som du kan tage, hvis du vil have en mere aktiv hverdag. I denne artikel kommer vi med tre forslag til dig, der har lyst til at være aktiv i hverdagen.

Træn med vennerne

Hvis du både vil prioritere træning og venner, så kan du med fordel kombinere de to ting. Det er nemlig både hyggeligt og sundt for venner at træne sammen. Der findes mange former for træning, som du kan lave med vennerne. I kan eksempelvis spille badminton, gå til fodbold, cykle på mountainbikes eller løbe sammen. I kan også træne i et fitnesscenter, hvor I kan træne på hold eller alene. Hvis I træner i fitness, kan det være en fordel at lave en fast ugentlig aftale, som I forpligter jer til at holde. Det er ofte nemmere at komme af sted til træningscenteret, hvis der står en ven og venter ved indgangen. I kan eksempelvis træne ved fitness Aarhus eller i en anden by, der passer til jer.

Få styr på hus og have

Har hus og have noget med træning at gøre? Det kan det faktisk sagtens have. Du kan nemlig træne ved at gøre rent og ordne gør-det-selv-projekter derhjemme. Hvis du vil træne og gøre rent samtidig, kan du eksempelvis støvsuge, vaske gulv og pudse vinduer. Har du brug for lidt større projekter, kan du eksempelvis lave en terrasse med gummifliser, samle et drivhus eller et bygge skur i haven. Det er kun fantasien, der sætter grænser, når det kommer til huslige projekter, som giver motion. Samtidig kan du få glæde af resultatet i lang tid fremover.

Start til en holdsport

Hvis du gerne vil motionere mere i hverdagen, så kan det være en rigtig god idé at gå til en holdsport. På den måde får du nemlig skemalagt din træning. Det gør det nemmere at planlægge hverdagen, fordi du ved hvornår, du skal træne. Der findes rigtig mange former for holdsport, som du kan gå til. Hvis du er til de klassiske sportsgrene, så kan du overveje at gå til fodbold, håndbold, basket eller gymnastik. Hvis du har lyst til noget lidt anderledes, kan du eksempelvis gå til dans, kajakroning, klatring eller hockey. Der findes utallige sportsgrene, så du kan med garanti finde en holdsport, som du vil elske. Når du har fundet en sjov holdsport, vil det straks blive nemmere at få trænet i hverdagen.

Del.

Skriv en kommentar