Sådan bliver sportens verden mere digitaliseret

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Annonce

Der er gennem tiden blev udført en øget udvikling i, hvordan man tilgår sport. Teknikken og computersystemerne har parallelt også fået sin egen udvikling og har sammen med sporten fået et sammenstød, og siden da kan man sige, at der har været en form for samarbejde mellem begge parter. Det har ført til udvikling af softwares og gadgets, der kan give et bedre indblik for den store sportsverden og for de mange fans rundt i verdenen.

Fodring af fan-baserne

Digitalisering er et bredt begreb, men det samme gælder også for det at følge med. Nogle fans har tiden eller passionen til at være med på de mange platforme, streame hvert game live og læse artikler og blogs igennem, mens andre vælger at gå efter et simpelt overblik og lytte lidt med i krogene.

At sportens verden er sprunget på de mange digitale platforme, har medført, at udviklere har skullet have hænderne op ad lommerne. Dette kan man se på sider såsom alt-til-windows.dk, som bringer alverdens artikler og vejledninger om streaming, så man kan få den bedste oplevelse ved de mange vigtige events.

Mange af de store sportsgrene har også trukket sig ind i spilleverdenen. Foruden gambling kan man med en controller sætte sig i sofaen og styre en af sine store sportsidoler, bruge nogle af de legendariske manøvre og lede sit team til sejr.

En fordel for sporten

Men digitaliseringen fodrer ikke kun fans. Apparater kan i dag måle og scanne kroppen mere detaljeret, hvilket fører til at har en atlet været ramt af en skade, så kan man nu få et bedre indblik i, hvor slem skaden er, og hvad man skal gøre ved det.

Med små gadgets såsom et armbåndsur, kan man måle puls og rytme, den har erstattet skridttælleren, og man skal derfor ikke gennem alverdens maskiner for at finde ud af, hvor langt man er fra sin gamle topform i tilfælde af at man har hold pause, været skade eller lavet andet, der har holdt en inaktiv.

I forbindelse med udgivelsen af en af de årlige fodboldspil kunne man også se, hvordan sportsverdenen har udnyttet produktionen af computerspil. Skønt det mere eller mindre har været en reklame, så viser reklamen alligevel en mulighed for at bruge de digitale udgaver af givende spillere til at lægge visse strategier til, når de mødes ude på plænen.

Denne mere intense digitalisering giver nemlig et godt indblik i, hvad en modpart kan finde på. Så frem for at bruge spillet som et spil og ren underholdning, så benytter de spillets mulighed for at være en simulering, hvormed de kan planlægge, hvordan de kommer gennem visse situationer med det bedste udfald.

Med digitaliseringen kommer også det gode overblik. Antager man at det er højsæson, og man både skal træne, tale til folk, transport til kampe og lignende, så har den intense kontrol på de mange medier også fungeret som en nøgle til at løse nogle af mere administrative opgaver, så det hele går mere smooth.

Del.

Skriv en kommentar