Ankelvægte – Effektiv ekstra belastning

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Det er blevet meget normalt at træne med ankelvægte, så du bør også hoppe med på bølgen, hvis du går op i din træning. Ankelvægte er blevet meget populære grundet de mange anvendelsesmuligheder og generelle fordele.

Fordele ved træning med ankelvægte

Det er primært mænd, som træner med ankelvægte, men der er også mange kvinder, som er begyndt at træne med disse specielle vægte. Træning med ankelvægte er meget givende, så du bør ikke gå glip af muligheden.

Skal du opnå resultater med din træning, så skal du presse dig selv til det yderste, hvilket du netop kan gøre med ankelvægte. Du har nemlig mulighed for at øge belastningen og dermed opnå hurtigere og forbedrede resultater. Det er ikke alle mennesker, som finder det komfortabelt at træne med ekstra belastning ved anklerne, men det er om ikke andet yderst effektivt.

Ankelvægte til løb

Såfremt du har en drøm om at komme i dit livs bedste løbeform, så bør du naturligvis løbetræne så meget som muligt. Savner du at blive udfordret en smule, så kan du bruge ankelvægte til løb. Du tvinger dermed din krop til at arbejde ekstra hårdt, og det vil belønne sig på sigt.

Selvom du måske ikke har lagt mærke til det, så er der mange løbere, som bruger ankelvægte. Det er meget almindeligt blandt både amatører og professionelle. Trenden er dog mest udbredt blandt erfarne løbere, som nyder at træne hårdt og effektivt.

Få stærkere ben og kom i bedre form

Hvad enten du ønsker at få stærkere ben eller komme i bedre form, skal du have anskaffet dig et par ankelvægte, så du kan skabe endnu bedre træningsresultater på kort tid. Det kan i starten føles mærkeligt at træne med ankelvægte, men du vil relativt hurtigt lære at sætte pris på den ekstra belastning under træning.

Der er stor forskel på, hvor tunge ankelvægte er, så det skal du være opmærksom på, når du skal afgive en bestilling. De mest almindelige størrelser består af følgende:

  • Ankelvægte 1 kg.
  • Ankelvægte 2 kg.
  • Ankelvægte 3 kg.
  • Ankelvægte 4 kg.
  • Ankelvægte 5 kg.

Det er altså ankelvægte, som vejer et sted mellem 1 og 5 kg., der er de mest populære for tiden. Vægtene kan som bekendt bruges til mange forskellige formål, så det er ingenlunde skørt at købe forskellige vægte.

Du bør for din krops skyld starte med at træne med lav belastning, så du kan ikke ender med at gøre mere skade end gavn. Under træningen kan du løbende øge belastningen, så du virkelig får noget ud af det. Den omtalte form for udstyr er velegnet til både styrketræning, konditionstræning og genoptræning, så vi mener, at alle kan få glæde af at træne med ankelvægte.

Del.

Skriv en kommentar