3 former for motion du kan dyrke i dit eget hjem!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Der er ingen tvivl om, at der er kommet mere og mere opmærksomhed på, hvor vigtigt det er at få rørt sig på daglig basis uanset formatet. Der er en bred vifte af fordele forbundet med daglig aktivering og motion såsom lavere risiko for livsstilssygdomme, generelt stærkere helbred, forbedret energiniveau og mange flere endnu. Det kan dog alligevel til tider være svært at finde motivationen eller tiden til at komme ud ad døren og afsted til den ene eller anden form for fysisk aktivitet. Netop af denne grund kommer der her en oversigt over tre forskellige former for motion, som man kan dyrke helt privat og uforstyrret i sit eget hjem.

Fitness med eller uden udstyr

Hvis man er typen, som egentlig godt kan lide en god omgang fitness men måske bare ikke kan finde tiden til at komme afsted til det nærmeste fitness-center eller ønsker mere privatliv under træningen, kan man med fordel overveje at dyrke fitness derhjemme. Dette kan nemlig sagtens lade sig gøre uden at blive en større udfordring eller indkøbstur. Der findes et utal af forskellige apps, man kan downloade, som indeholder guides og gode programmer til hjemmetræning med eller uden udstyr – dette gør sig også gældende for videoer på youtube. Hvis et program kræver lidt udstyr, eller man blot ønsker at få lidt vægt på træningen, handler det blot om at være kreativ derhjemme. Man kan eksempelvis fylde en rygsæk med bøger eller bruge to fyldte vandflasker som håndvægte – kun fantasien sætter grænser!

Afslappende yoga eller pilates

Skal den daglige motion være knap så omfattende, kunne et rigtig godt alternativ også være at dyrke en form for yoga eller pilates. Dette kan gøres helt uden udstyr, hvis man blot har et tæppe eller lignende til at ligge på – men en form for måtte vil naturligvis også være en kærkommen tilføjelse. Denne form for træning er både yderst fordelagtig for kroppen og for sjælen, og selv 10 minutter dagligt kan have en rigtig positiv effekt. Derudover gør brugen af få redskaber også denne form for motion yderst praktisk, hvis man ikke ønsker at gå på kompromis med indretningen af hjemmet – denne kan man finde yderligere inspiration til hos Heybolig.dk.

God og effektiv spinning

Skal den daglige aktivitet være hård, varm og utroligt effektiv, kan man også vælge at kaste sig ud i spinning. Når man dyrker spinning, placerer man sig på en motionscykel og presser sig selv i intervaller eksempelvis baseret på musik, tidsintervaller eller lignende. Af den grund kræver denne form for motion derfor også, at man enten allerede er i besiddelse af en motionscykel eller, at man har lyst til at anskaffe sig en. Denne form for motion er vanedannende, udfordrende og meget givende i forhold til både forbrænding og efterforbrænding. Hvis man har mod på det, kan man naturligvis også kombinere de ovenstående former for motion for endnu mere aktivitet – eller supplere op med sine egne!

Del.

Skriv en kommentar